Nov 14, 2014

Discovering Serbia

You may (or not) know that every now and then I spend some days in my home country, Serbia. Well, that's what happened last month although this time my visit was very short. Still, the weekend was reserved for something different because I went on a little road trip. It was a beautiful, warm autumn day, perfect for enjoying it somewhere outside. First stop was Viminacium, one of the most important cities of this part of the ancient Roman Empire in a period between 1st and 4th century. There is much to be discovered yet, but these days you can see the mausoleum, tombs, domus, thermal baths and amphitheater. A special star of this place which doesn't have anything in common with Romans, but which is slowly becoming a symbol of Viminacum, is a completely preserved skeleton of a mammoth called Vika who lived 1 million years ago! It's one of the 3 preserved mammoths in Europe. The next and last stop was a nearby lake called Silver Lake, one of the popular touristic spots in the country. It's called silver because of the silver reflections that it gets from the sun in the afternoon. Its wooden houses and gardens inspired by fairy tales are the cutest thing I've seen! So no matter if you live in Serbia or you're planing to visit it, you can spend a weekend like I did. For more ideas like this, check out THIS post from last summer.
Esp
Quizá ya sabéis (o no) que cada vez que puedo paso unos días en mi país natal, Serbia. Justo eso pasó el mes pasado y aunque mi visita fue muy corta, el finde estaba reservado para algo diferente y un pequeño viaje. Fue un día precioso de otoño cálido y apatecía disfrutarlo. Primera parada fue Viminacium, una de las ciudades más importantes en esa parte del Imperio romano, en el periodo entre el siglo 1 y 4. Aun queda mucho por descubrir pero hoy en día se puede visitar el mausoleo, tumbas, domus, baños termales y amfiteatro. Algo que no tiene nada que ver con los romanos pero que cada vez más se convierte en el símbolo de este sitio es el esceleto de un mamut totalmente preservado. Se llama Vika y vivió en la zona hace un millón de años! En Europa hay solo 3 y este es uno de ellos. La próxima y última parada fue el Lago de Plata, un popular sitio turístico. Debe su nombre a los reflejos plateados que aparecen por la tarde. Sus casitas de madera y jardines inspirados por cuentos son lo más dulce que he visto! Estos sitios son un buen plan si vais a visitar mi país. Si queréis más planes como este, AQUÍ tenéis el post que publiqué el verano pasado.
Srp
Verovatno već znate (ili ne) da kad god sam u mogućnosti, provedem nekoliko dana u Srbiji. Tako je bilo i prošlog meseca mada je poseta bila najkraća do sada i drugačija, ali vikend je bio rezervisan za jedno malo putovanje. Prelep, topao jesenji dan je bio kao stvoren za tako nešto. Prvo mesto koje sam videla je Viminacijum, jedan od najvažnijih gradova ovog dela Rimskog carstva, u periodu između prvog i četvrtog veka. Još ima toliko toga što nije otkriveno, ali danas možete posetiti mauzolej, grobnice, domus, termalna kupatila i amfiteatar. Ono što nije vezano za celu ovu rimsku temu a ipak je postalo skoro pa zaštitni znak ovog mesta je potpuno očuvan skelet mamuta, starog milion godina! Zove se Vika i jedan je od 3 skeleta koji se nalaze u Evropi. Sledeće i poslednje mesto koje sam obišla je obližnje Srebrno jezero, popularno izletište u ovom delu Srbije. Svoje ime duguje srebrnom odsjaju koje sunce stvara u popodnevnim časovima. Drvene kućice i dvorišta inspirisana bajkama su nešto najslađe što sam videla! Bilo da živite u Srbiji ili planirate da je posetite, ova dva mesta su moja topla preporuka, a ako želite još ideja ovog tipa, pogledajte OVAJ post od prošlog leta.

Ph. by me, mom and dad :)

I wore:
Sweater: H&M
Pants: H&M
Bag: Paco Martinez
Sneakers: Zalando
Sunglasses: MiniInTheBox
Necklace: Born Pretty
Share:

36 comments

  1. nice post!

    ______________________________________________

    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  2. so pretty!

    http://maybettonight.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  3. Vidi ti Vike, stvarno je ima! Komad mamuta :) Nisam znala za ovo mjesto do tvojih postova... u biti, ja nikada i nisam bila u Srbiji tako da i malo znam! Mjesta stvarno izgledaju predivno, pogotovo jezero ... jako volim jezera i nekomercijaliziranu vodu (tako ja zovem sve stajačice i tekućice koje nisu more :)) generalno! Outfit je divan, volim žutu i žutu na tebi jer ti tako lijepo stoji! Divna si mi! Pusam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, pa da, ima je, na slici se ni vidi kolika je :) E pa nadam se da će pasti neka poseta, a ako ja budem tu, još bolje ;) I ja obožavam jezera i možda čak više nego more koje otkad mi je blizu gledam kao na nešto potpuno normalno i uobičajeno. Hvala ti puno, žuta je jedna od mojih boja :)

      Delete
  4. koje predivno mjesto! Mislim da sam gledala nešto na TV o tom rimskom djelu, ali svakako bi bilo odlično posjetiti, ljubitelj povijesti kao ja bi sigurno uživao. Ja sam u Splitu bila u Arheološkom muzeju nekoliko puta, a u nekim drugima- čak i kad sam nešto već vidjela ne dosadi mi. Mislim da nam je povijest divna učiteljica jer mi se čini da mislim da stalno idemo naprijed, a zaboravimo da naša civilizacija u nekom smislu ponekad ide i unazad.

    Čak i bez povijesnog djela, mjesto je predivno...to jezero oduzima dah....a za Viki nisam znala, baš zanimljivo. Mamuti su tako zanimljivi!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeste, sigurno bi ti se svidelo :) Mislim da tako neka mesta u našim krajevima uopšte nemaju čemu da zavide ovim "poznatijim". Taj Arheološki muzej zvuči savršeno. Jednom kad se dokopam Splita... ;) Potpuno se slažem za istoriju. I jeste, generalno je lep kraj, ima se šta i videti, i naravno, Vika je tu kao nešto skroz drugačije :)

      Delete
    2. da, Vika je sigurno nešto posebno za vidjeti, sight to behold, kako kažu na engleskom.

      Delete
  5. Si ya he visto tus otras publicaciones sobre serbia es un lugar maravilloso !!
    Las fotos que muestras hoy son bellísimos lugares !!
    Me encanta tu jersey !
    besos y buen fin de semana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gracias, Mariela! Siempre cuando tenga oportunidad intentaré demostaros los rincones de mi país :) Me alegro que te guste!

      Delete
  6. wow serbia is fab..nice pics..
    kisses

    ReplyDelete
  7. Srbija <3
    Još lepša na tvojim slikama :) L.

    ReplyDelete
  8. Amazing pictures! You look gorgeous Tijana!
    ♥XO♥
    Jeanne
    http://fashionmusingsdiary.com

    ReplyDelete
  9. Što je lepo! Prvo pomislih ''ček ček, pa njoj je baš toplo, ja moram u kaputu da idem'', a onda pročitah da je to bilo prošlog meseca :-) Već sam jednom odlučila da posetim Viminacijum (mislim da sam ga tada videla na Tina Maxima blogu), ali još nije stigao na red.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, ja celo leto slušam moje kako se žale na vreme a ja sam ubola valjda retke tople dane ove godine. Idi obavezno, stvarno je doživljaj i jako je blizu :)

      Delete
  10. Hello Tijana :) Charming place ! you look so great :) kiss

    ReplyDelete
  11. Un post espectacular!!!! me encanta, si viajo a Serbia ya tengo una parada obligatoria, me encanta la historia y la arqueología. Ademas estas genial, un look perfecto para un dia de turismo :)
    LUNVA❤

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gracias! Me alegro que te haya gustado y que haya más personas que se interesan por estas cosas :) Si vas a Serbia algun día, estaría mas de encantada de ayudarte :)

      Delete
  12. Sin duda un lugar impresionante y además lleno de historia. Me ha dado mucha envidia este post guapa hehe. :)
    Petons

    ReplyDelete
  13. Secam se nekih slika sa Instagrama. Bas mi je drago sto si napravila post, da se vidi lepota nase zemlje :) :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se svideo ovaj post. I sama se vodim time, a biće ih još u budućnosti. Imamo i te kako čime da se pohvalimo ;)

      Delete
  14. Te escribi un mensaje y me desapareció...te comentaba que te veo estupenda...muy guapa...estupendas fotos...un beso desde Murcia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. A veces pasa :/ Te todas formas, muchas gracias por el comentario! :)

      Delete

© Fashion Abejita | All rights reserved.
Blogger Template Crafted by pipdig