Dec 14, 2015

Brigitte Bardot


As my style covers a large scale that goes from very casual to elegant, sometimes I feel like an actress who plays different characters. For example, my black turtleneck and pencil skirt (HERE) made me think of Brigitte Bardot. Maybe because of my blonde hair, too. Well, I'm not gonna lie, BB has been my all time inspiration when it comes to fashion. Although I'm not a fan of her particular lifestyle, I just adore that confidence that she spread whether she wore something ladylike such as my outfit or her adorable edgy-bad girl-sailor look. I just adore that! Besides, both of us were born on 28th of September! ;) And what about you? Do you like her? :)

By the way, click HERE to see more of my style. Thank you, Leszek! :)

Esp
Como mi estilo cubre tanto los outfits que son muy casual, como los más elegantes, a veces me siento como una actriz que se transforma en diferentes personajes. Por ejemplo, mi jersey de cuello de cisne de color negro y esta falda tubo (AQUÍ) me recuerdan a Brigitte Bardot. Quizá también influye mi pelo rubio. No os voy a mentir, BB siempre ha sido mi gran inspiración en cuanto al estilo. Obviamente, su estilo de vida no me inspiró en absoluto. Sin embargo, admiro esa confianza que transmite en sus fotos y películas. Esa confianza que tiene vestida como una dama (algo parecido a mi outfit de hoy) o esa adorable niña mala vestida de una marinera. Además, las dos nacimos el 28 de septiembre ;) ¡Me encanta! ¿Y a vosotros? :)

Por cierto, AQUÍ podéis ver un poco más de mi estilo. Gracias, Leszek! :)

Srp
Kako moj stil oblačenja pokriva sve oblasti na skali od krajnje casual kombinacija pa sve do onih elegantnih, ponekad se osećam kao glumica koja se sprema za različite uloge. Npr. moja crna rolka i pencil suknja (OVDE) me podsećaju na Brižit Bardo. Verovatno na tu asocijaciju utiče i moja plava kosa. Da se ne lažemo, BB je oduvek bila moja inspiracija kada je moda u pitanju, što ne mogu da kažem i za njen specifičan stil života. Ono što me najviše inspirše kod nje je to samopouzdanje kojem zrači bilo da nosi neku damsku kombinaciju nalik mojoj danas, ili tako tipičan za nju izgled loše devojčice inspirisan mornarskom odećom. Uostalom, obe smo rođene 28. septembra ;) Obožavam je! A vi? :)

P.S. Čekam vas i OVDE.  Hvala, Leszek! :)



I wore:
Turtleneck: Tex
Skirt: HERE
Bag: non branded
Heels: Zara
Share:

88 comments

  1. Such a gorgeous skirt <3 Love these winter shades!!You look beautiful <3

    http://www.rakhshanda-chamberofbeauty.com/

    ReplyDelete
  2. Och, amazing outfit!
    Perfect shoes <3
    LOVELY!

    ReplyDelete
  3. ¡Qué guapa!
    la falda te sienta de maravilla belleza!
    Emma
    www.emmalovesfashion.com

    ReplyDelete
  4. I couldn't agree more with you. Your style is more of elegance but edgy at the same time. I love the slit on your skirt, it gives the whole outfit a bit of edge. You look stunning! Your blonde hair is everything!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exactly! Thank you so much for your lovely comment :)

      Delete
  5. you are so beautiful dear..i like this outfit..your skirt is so nice
    kisses

    ReplyDelete
  6. I absolutely adore this! Hope you have a lovely day.

    ** I'm inviting you to join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!

    NEW POST: MeNow Long Lasting Lipgloss Review and Swatches

    ReplyDelete
  7. I love your skirt and shoes:) Great outfit!
    kisses
    http://irreplaceable-fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Very true, you look like Brigitte Bardot here. Your blonde hair are simply fantastic!
    xx
    http://www.mybubblyzone.com/

    ReplyDelete
  9. Divna i elegantna, ova suknja ti stoji kao da je krojena samo za tebe! <3 <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti :) Da, baš kao da je pravljena po mojoj meri :)

      Delete
  10. you look so classy, i love the colors
    http://melodyjacob1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. What a beautiful outfit! I love that skirt!

    ReplyDelete
  12. Beautiful you look in that stunning outfit.

    ReplyDelete
  13. u look super classy and chic, love the skirt
    Keep in touch
    www.beingbeautifulandpretty.com
    www.indianbeautydiary.com

    ReplyDelete
  14. You do look like you're playing some role.Very nice and lady like and now I know a new actress lol.Brigit.You look nice
    sophieatieno.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot, dear! I'm glad you learned something new ;)

      Delete
  15. Beauyiful you look :)

    ReplyDelete
  16. Wow you look SO beautiful! I love the way you styled this skirt with your top, it looks AMAZING <3

    www.SHVETA.com

    ReplyDelete
  17. kako je lijepa ova ženstvena kombinacija....suknja mi se strašno sviđa, a rolku uvijek volim vidjeti...fantastična kombinacija. B.B je i meni velika inspiracija...posebna je žena i u pravu si da je to njeno samopouzdanje kojim zrači ono što je njen stil učinilo tako privlačnim.

    Još jednom pohvale za fotografije...jednostavno zračiš na ovim fotografijama! stvarno fenomenalno izgledaš!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, ja bukvalno živim u rolkama ovih dana, a kako zima nije ni na vidiku, koristim prilike za suknje i ostalo :) Baš tako. Tu crtu valjda i najviše cenim kod žena, kada zrače nekim svojim specifičnim samopouzdanjem, bez obzira na sve. Hvala ti od srca! :)

      Delete
  18. great look! you do remind of Brigitte here!

    Lyosha
    Inside and Outside Blog
    P.S. I’m hosting great glasses giveaway here check it out!

    ReplyDelete
  19. I love your beautiful outfit, my dear Tijana and you're right - you look like a BB and wow, you both were born in the same day! :D Totally agree with you that BB had something in her style that whatever she was wearing, she looked like a million dollars, she was so self-confidence! Btw, congrats on post on Leszek's blog! :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you much, my dear :) Yes, that's a coincidence and I've always felt kind of "proud" of that :D Exactly! She knew what she was doing and her style will always remain like a great inspiration. Thanks, it was so sweet of Leszek to make that post about me :)

      Delete
  20. You look very elegant and positive here :) And you have something in common with Brigitte - classy.

    ReplyDelete
  21. ohhh, you look beautiful! :) I like black mix with carmel and love shape of skirt. <3

    ReplyDelete
  22. Hvala Tijana na poseti i divnom komentaru za moj Christmas Home Tour 2015.
    Suknja je extra, a rolke su moj all time favorite odevni komad od jeseni do leta. Jako lepa kombinacija boja, sjajan outfit. Što se BB tiče, ona je stvarno preslatka, a naročito mi se dopadao njen razbarušen stil koji je delovao kao da se nimalo ne trudi, a uvek izgleda savršeno. :)
    Vesna - Home Chic Club
    http://vesna-kreativnostidrugesitnice.blogspot.rs/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu, Vesna :)
      Hvala ti najlepše na komentaru :) Drago mi je da ti se sviđa kombinacija. Potpuno se slažem, "razbarušen" je prava reč kad je BB u pitanju :)

      Delete
  23. bonito look guapa,besos.
    http://lavidaloka.com/

    ReplyDelete
  24. Estas divina. Me encanta tu look. La falda es preciosa y te queda muy bien
    Besitos

    ReplyDelete
  25. hey, you have a wonderful blog!
    What about follow 4 follow? :)
    I like to be in touch with a great blogs :)
    Greetings from Poland!
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Samo ću se nastaviti na tvoj tekst.. i zato te toliko i volimo <3 Jer kod tebe nikad nije dosadno, jer svakoj kombinaciji daš neki svoj osobni touch, i uz to ti svaka taako dobro stoji! A ova suknja kao da je stvorena za tebe i baš te volim vidjeti u ovako ženstvenim kombinacijama :) BB bi bila ponosna, sigurna sam :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awww, kako da ti se zahvalim na ovakvom komentaru!? :) <3

      Delete
    2. Ma zahvaljuješ mi svaki put svojim divnim komentarima, a i čuj.. kad se jednog dana vratim u Barcu neću imati ništa protiv da ju npr. zajedno poharamo jednim dobrim shoppingom :))) :*

      Delete
    3. Draga moja, to se podrazumeva! :) Jedva čekam! :))) <3

      Delete
  27. Beautiful pics!
    Kiss

    http://www.dontcallmefashionblogger.com

    ReplyDelete
  28. Very nice elegant styling! Your hair is beautiful: D My Blog - click

    ReplyDelete
  29. Un look repleto de estilo me encanta como te queda la falda es preciosa .además te estiliza muchiisimo
    Http://sweetcarolblog.blogspot.com.es

    ReplyDelete
  30. ¡Qué falda tan bonita! Estás preciosa y muy elegante :)

    Un besito Tijana,
    Melania - Mode in Technicolor

    ReplyDelete
  31. this skirt is really perfecto!

    http://moje-kreacje.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Ima kombinacija u kojima se osjecamo dobro i lijepo, ali isto tako ima i kombinacija u kojima se osjecamo neopisivo dobro i sexy i posebno i to se bas vidi i na nama i na fotkama... barem se meni tako cini. Tako mi se cini da ti je ova jedna od drazih kombinacija u posljednje vrijeme te da si se u njoj bas osjecala kao svoj na svome :)
    Izgledas mi stvarno preljepo a i svaki komad u ovome outfitu je divan. Toliko si mi zavodljiva i tajanstvena... moj pojam seksipila u zene. BB mi je oduvijek bila divna u tom svom putenom seksipilu ali ti... ma preodusevljena sam. Zadnju fotku uokviriti i Uliju stavit na zid u ured! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Potpuno si u pravu :) Iako se generalno ne oblačim tako za svaki dan, ponekad mi prija i stvarno zavisi kako se osećam tog dana. Mislim da na osnovu odeće može dosta toga da se kaže o nekome, a sav taj utisak se još više ističe na slikama :) Hvala ti puno na tako divnom komentaru! Prosto ne znam šta bih ti rekla jer me uvek osatviš bez teksta :) <3

      Delete
  33. I like your blog dear.
    Do you want to follow each other?
    If you want, than follow me, and let me know in comments, so I can follow you back with pleasure.


    http://facetiouslywind.blogspot.com/

    xoxo

    ReplyDelete
  34. Me too, dear :D i'm really, really in love :D
    About your outfit: you look so classic!
    Love all clothes :D

    NEW PERSONAL POST | Ask me what do you want !
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    ReplyDelete
  35. Adore this outfit, so simple and minimal! You look gorgeous as per usual dear!

    Hope you're having a fabulous mid-week so far!
    XO, Melissa's Diary

    ReplyDelete
  36. Este outfit es muy sobriesito, yo he llegado aquí, porque he visto tus fotos que por cierto son hermosas, incluyendo tu estilo, en el blog de Chic Poradnik y en realidad me he enamorado, pareces una barbie, que linda que eres, te voy a seguir, me agrada como vistes.
    Besitos!!

    http://aquinosehabladecontabilidad.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muchísimas gracias por tus palabras! Me alegra que te guste mi estilo! Bienvenida! :)

      Delete
  37. Love the skirt's design, really interesting!

    ReplyDelete
  38. jednostavna i profinjena
    xx
    http://littlemisstwiggy.blogspot.hr/2015/12/we-love-christmas.html

    ReplyDelete
  39. Odusevio me je outfit jos na prvoj fotografiji na Insti :) Divno, zenstveno i prefinjeno! Bas u stilu cuvene BB :)

    ReplyDelete

© Fashion Abejita | All rights reserved.
Blogger Template Crafted by pipdig