Feb 13, 2017

How to wear silver jacket?


ENG
How to wear silver jacket? My answer is that you should wear whatever works for you but if you want my suggestion, keep reading. I like pairing silver clothes with grey ones. They kind of blend together. On the other hand, you probably don't want to look too futuristic and go for the the typical alien look. That means we need to add another color. I like pastel pink. In my eyes, they were meant to be. What else? If your jacket is cropped like mine (HERE), pair it with a longer top. Bell sleeves are a bonus.

ESP

¿Cómo llevar una chaqueta plateada? Mi respuesta es que cada uno debería llevar lo que le haga sentirse bien, pero si queréis un poco de inspiración, seguid leyendo. Me gusta combinar los tonos plateados y grises y crear esa sensación de un outfit disfuminado. Por otra parte, esos dos tonos pueden resultar demasiado futuristas por lo cual necesitamos añadir otro color. Mi opción favorita es el rosa pastel simplemente porque me gusta como queda. ¿Qué más? Si la chaqueta es un poco corta como la mía (AQUÍ), me consejo sería llevar un top más largo debajo. Las mangas acampanadas son un bonus.

SRP

Kako nositi srebrnu jaknu? Moj odgovor na ovakvu vrstu pitanja je kako god vi to želite (i ako želite), a ako niste sigurni, evo mog predloga. Kada se radi o srebrnoj odeći, volim da je nosim uz nešto sivo jer se nekako spontano nadograđuju. S druge strane, tako se naglašava ta neka futuristička nota pa da ne bismo otišli predaleko, potrebna nam je još neka boja. Moj izbor je pastelno roza nijansa jer dodatak iste jednostavno prija mojim očima. Šta još? Ako je jakna kraća kao moja (OVDE), predlažem da ispod nje obučete nešto duže. Rukavi u obliku zvona su bonus.



I wore:
Jacket: Zaful - HERE
Sweater: Zara - HERE
Jeans: H&M
Bag: Primark
Sneakers: Converse
Sunglasses: Vannali



You can still win $100 off on any JORD watch - HERE
Todavía podéis ganar $100 de descuento en compra de cualquier reloj de marca JORD - AQUÍ
Još uvek možete da osvojite $100 dolara popusta na kupovinu bilo kog sata marke JORD - OVDE
Share:

62 comments

  1. I jos uz sve to dodate pase zgradu u pozadini i imate pravi, mali modni editorijal! Wow, koliko god ja volim zlatne i srebrne detalje, moram priznati da ne znam dali bi se odlucila za srebrnu jaknicu jer, koliko god da je divna, nemam nesto previse sive a ni pastelnih u ormaru... a stvarno mi (kako si ti i napisala)najbolje ide uz bijelu ili sivu! Svaka ti cast mila jer si prekrasna kao i uvijek i izneses tako poseban i nesvakidasnji komad na svoj nacin. Slikice su san kao i ti <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ja bih tebe prvu zamislila u njoj jer ako iko zna da iznese tako neke neobične komade odeće, onda si to ti čiji je stil uvek korak ispred svih ;) Hvala, mila moja! Znaš da mi tvoje mišljenje neizmerno znači! :) <3

      Delete
  2. So stunning look) Like details)
    http://beyoutiful.com.ua

    ReplyDelete
  3. Just like that. Perfect look, perfect pictures sweety :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much, honey! Your version was awesome, too! ;)

      Delete
  4. You look wonderful in this styling dear. You choose perfect colors, I love it :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot, my dear Alice :) I'm glad you like it :)

      Delete
  5. This silver jacket is great.I love it.I follow you ;)

    ReplyDelete
  6. Love how you paired the silver jacket Tijana
    www.mssparkleandglow.com

    ReplyDelete
  7. ja baš volim ove kraće jaknice i super mi je što si je spojila s dužom majicom pa se tako poigrala i s dužinom:). Srebrna se sjajno slaže sa sivom, tu se slažem, a zapravo je po meni srebrna neka varijanta sive tako da zajedno svakako idu.

    Meni se ovaj metalik trend sviđa, volim i srebrnu i zlatnu, ali nositi ih u nekakvim svakodnevnim kombinacijama može biti izazov. Vidim da si mu ti dorasla:). Sjajno si ovo ukopila. Pastelna roza je lijep način da se siva malo neutralizira. Mislim da bi uz neku drugu žarku boju previše odskakala, ovako je baš savršena. Sviđaju mi se i torbica i tenisice....ma fenomenalno ti sve ovo skupa stoji:):). Jako mi se sviđa i ovaj rozi ruž, baš je nekako točna na i.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, ja to uglavnom radim kad nosim kraće jakne. Nekako mi tako deluje harmoničnije :) Tako je, i ja sivu i srebrnu vidim kao različite nijanse, a ne boje :)
      Hvala ti na komplimentima :) Drago mi je da ti se dopada moja dnevna varijanta. Da, ja nekako ne vidim srebrnu sa nekom drugom bojom, osim možda još crne i bele, mada ko zna, možda smislim i nešto što sad ne bih nosila :) U tome je lepota svega ovoga, što nismo ograničeni :)

      Delete
  8. Hi Tijana! This is one of the coolest outfits I've seen lately. I had no idea how to wear silver jacket, but yeah, you're right! It goes pretty well with pastel pink. Love everything about this look - especially the Converses. Hope you're doing well, Tijana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aww.. thank you so much, Sany! I know that this isn't everyone's cup of tea but I'm glad you liked it that much! Hope you're doing well too! It's good to see you again :)

      Delete
  9. Nice tips. Mine would be to wear any silver clothes with bright red or black colors. you made up a nice outfit. Like the style.
    xo
    http://www.sofrenchychic.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! :) That sounds cool actually! Thanks for the idea :)

      Delete
  10. Hi Tijana! I really like your amazing outfit, my dear, that silver jacket is terrific and honestly, I'd choose it too, because it's modern, eye-catching and it shows that you love to play with fashion. What's more, I totally agree with you - silver looks great with grey, these two shades makes just perfect combo :D
    Have a lovely evening, Tijana :)

    Have a lovely evening dear,
    http://crafty-zone.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, I knew you would like it and I can totally imagine you wearing it :) Yes, after all, playing with fashion is kind of the first step in our fashion blogging world. Without it, everything would look always the same... Thank you so much, dear! :)

      Delete
  11. original look, but you wear it so perfectly!
    Happy Valentine's day to you and your husband!
    xx Elisa
    Francine's Place | Diy & Lifestyle Blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, sweety! Hope you enjoyed it as well! :)

      Delete
  12. Baš si je uklopila u savršenu kombinaciju, siva ju je ublažila, a pastelno roza podigla - ma divna si mi od glave do pete! :)

    ReplyDelete
  13. This outfit is a 10/10 for me, the silver Jacket is stunning and everything else works.

    Bernie, xx
    The Style Fanatic

    ReplyDelete
  14. Have a lovely Valentine's Day, dear Tijana!

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, dear :) Hope you had a lovely day as well :)

      Delete
  15. Wow! Stunningly stylish! I love your jacket!
    www.recklessdiary.ru

    ReplyDelete
  16. Thank you for the inspiration! I just bought a silver metallic bomber and I was wondering how to style it! Pastels are an excellent idea! Baci, Valeria - Coco et La vie en rose FASHION & BEAUTY

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're welcome! :) After all, we're here to inspire each other and I'm so glad if you can get something useful from my ideas :) Can't wait to see your jacket and how you'll style it :)

      Delete
  17. Odusevljena sam ovom jaknicom. ^^
    Sve sto je neobicno,sljokicavo,sljastece,srebrno,zlatno volim. Ova kombinacija na tebi me je inspirisala kako takve stvari mogu da iskombinujem ♥

    https://allipreferyoung.blogspot.rs/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, draga Zorana :) Baš mi je drago ako sam uspela da te inspirišem jer to je negde i poenta svega ovoga :) Takve nijanse umeju da budu nezgodne za nošenje, ali uz malo "taktike" mogu da izgedaju fenomenalno ;) <3

      Delete
  18. Stunning those sneakers rock your outfit

    ReplyDelete
  19. Silver does have that tendency to make us look futuristic. This is a perfect way to style it. I have a similar silver jacket and this has inspired me to style it.


    http://www.fashionablyidu.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, it does :D Thank you so much! I'm glad if I could inspire you especially considering your awesome sense of style ;)

      Delete
  20. This is such a cool outfit.I absolutely love the metallic vibe your jacket brings to the look and great shoes too.
    sophieatieno.com

    ReplyDelete
  21. Adoro esa chaqueta es preciosa!!besos

    ReplyDelete
  22. Pairing silver jacket with powder pink top is a very clever idea! I always adore how you mix and match your stuffs Tijana, so lovely! :)

    xoxo,

    |CHELSHEAFLO BLOG|
    |INSTAGRAM|

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, you're so kind :) Thanks so much, dear :) I'm glad you like my style <3

      Delete
  23. Your look today is so cute.. I love the color of this combination.
    A big hug

    ReplyDelete
  24. A mi también me chifla la combinacion de rosa con plateado :) Como me ha gustado la chaqueta, es muy bonita !! Como siempre guapísima, besos.

    ReplyDelete
  25. I love your style, photos and colors! ;)

    http://moje-kreacje.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Preslatka jaknica draga, a posebno mi se dopada kako si je prilagodila dnevnoj opuštenoj šetnji uz džins i starke. Miks boja ne može biti bolji i stoji ti perfektno.
    Ljubim te puno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, mila moja :) Drago mi je da ti se sviđa moj izbor :) Jaknica definitivno ima veliki potencijal :) <3

      Delete
  27. Divna je jaknica, ja u poslednje vreme ne mogu da se odvojim od srebrnih komada. Sviđa mi se tvoja ideja ''nadograđivanja'' srebrne sivom, nije mi to ranije padalo na pamet. :D

    ReplyDelete
  28. Such a fab silver metallic jacket. Lovely outfit.

    Inez | My Small World

    ReplyDelete
  29. Such a fab silver metallic jacket. Lovely outfit.

    Inez | My Small World

    ReplyDelete
  30. "It would be a total waste if I buy something expensive and only wear it for a few times.So,after reading your article. I finally made my decision with a see through club dress"

    ReplyDelete

© Fashion Abejita | All rights reserved.
Blogger Template Crafted by pipdig